۱۳۹۲ دی ۲۱, شنبه

مرگ تدریجی با تزریق دارو در زندان قزلحصار


بار دیگر خبر دردناک راجب وخامت حال و بدرفتاری با یکی از هموطنانمان که به جرم وبلاگ نویسی و بیان عقاید خویش به زندان افتاده شنیده ایم، دیروز سازمان عفو بین‌الملل از وخامت وضعیت سلامت محمدرضا پورشجری، وبلاگ‌نویس ۵۳ ساله زندانی در زندان قزلحصار کرج، خبر داده و مینویسد که اجازه دسترسی کافی به خدمات پزشکی به او داده نمی‌شود. بنا بر گزارش تازه عفو بین‌الملل که دیروز شنبه 21 دی، منتشر شد، محمدرضا پورشجری که پیش از این دو بار سکته قلبی کرده‌ روز 14 دی با توقف تنفس مواجه شده‌ است.
 به نوشته عفو بین‌الملل، در پی این توقف تنفسی، کارمندان پزشکی زندان ماده‌ای را به او تزریق کرده‌اند اما با وجود درخواست‌های وی، پاسخی در مورد محتویات این تزریقات به او داده نمی‌شود. محمدرضا پورشجری که با نام مستعار «سیامک مهر» مطالبی انتقادی در یک وبلاگ به نام «گزارش به خاک ایران» مینوشت روز ۲۱ شهریور ۸۹ در خانه‌اش در کرج دستگیر و روانه زندان شد.
 ایشان با اتهاماتی نظیر «توهین به مقدسات اسلام» و «توهین به رهبری» یا به قول جمهوری اسلامی "محاربه"به 4 سال زندان محکوم شده و 8 ماه اول حبس خود را در سلول انفرادی گذرانده‌ است.

آیا بار دیگر باید بنشینیم و شاهد مرگ این عزیز به سبک اعدام های تدریجی حکومت اسلامی که هیچ گونه سند و مدرکی از خود بجا نمیگذارند باشیم؟ پس کی نوبت ما خواهد شد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر