۱۳۹۲ دی ۲۷, جمعه

عدم رسیدگی به بیماری اقلیت های زندانی: وضعیت بد کسری نوری

خانم یداللهی مادر کسری نوری، از دراویش گنابادی که در زندان عادل آباد شیراز زندانی است، با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی پسرش و اینکه مقامات امنیتی از اعزام کسری نوری به مراکز درمانی، حتی در حد معاینات اولیه ممانعت به عمل می‌آورند و اجازه دسترسی او را به پزشک نمی‌دهند خواستار رسیدگی به وضعیت او شده است.
به گفته ایشان، کسری دیسک کمر دارد و در مراجعه به درمانگاه زندان عادل آباد به او گفته شده این دردها ناشی از فشار عصبی است. مادر کسری نوری با انتقاد از وضعیت زندان عادل‌آباد گفت که شرایط این زندان نیز نامناسب است و زندانیان حتی امکان هواخوری را ندارند.
کسری سابقا به 2 دلیل از ، یکی عدم رسیدگی به امور درمانی دراویش زندانی که همواره با دخالت مقامات قضایی و امنیتی همراه بوده و این دخالت‌ها عوارض بیماری‌های آنان را تشدید کرده و همچنین اهانت آشکار بعضی از مأمورین این زندان به باور و اعتقادات دیگر اقلیت‌های مذهبی محبوس در بند عبرت زندان وکیل آباد مانند بهاییان و مسیحیان و بکارگیری الفاظ ناخوشایند نسبت به آنها، از مراجعه به بهداری امتناع کرده بود و این اقدام را تنها راه اعلام اعتراض خود نسبت به این برخورد‌ها دانسته است.
اعزام زندانیان بیمار بند عبرت به مراکز درمانی منوط به رضایت نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات استان فارس می‌باشد.
کسری نوری به اتهام عضویت در سایت مجذوبان نور(پایگاه خبری دراویش گنابادی) و تبلیغ علیه نظام بازداشت شد و پس از ۱۳ ماه بازداشت موقت در دادگاه انقلاب به ۴ سال و ۴ ماه زندان محکوم شد.
حکومت ایران از حدود یک سال و نیم پیش، تعداد زیادی از دراویش گنابادی و وکلای مدافع آنها را دستگیر کرده، اما هنوز جلسه محاکمه ای برای آنها تشکیل نشده است.
نقض حقوق این دراویش سالهاست شدت گرفته و تاکنون، تعدادی زیادی از آنها دستگیر و چند حسینیه و محل تجمعشان تخریب شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر