۱۳۹۲ دی ۲۲, یکشنبه

داستان انقلابی که گریبان گیر جمهوری اسلامی شد!

این روزها شاهد این هستیم که در ایران انقلابی زیرپوستی شکل گرفته است که نمی‌توان با توجه به فضای سیاسی و اسلامی نظام ایران، آن را نادیده گرفت. جامعه ایران در دو دهه اخیر نظاره گر تحولی تدریجی اما بنیادین در حوزه روابط جنسی بوده‌ است تا آن حد که گروهی این تحول را تا حد یک انقلاب نیز ارتقاء داده‌اند. تحول جنسی در جامعه ایران ناشی از تغییر رویکردهای جوانان این نسل و نگرش متفاوت آنها به زندگی و روابط انسانی بوده‌است. این نسل عموما به دین به عنوان یک مجموعه دستورات فقهی نمی‌نگرد تا مو به مو از آن پیروی کند. همچنین این نسل برخلاف نسل انقلاب، دیگر به رفتار جنسی به عنوان رفتار سیاسی نگاه نمی‌کند تا از لذت های جنسی به خاطر فعالیت سیاسی و اجتماعی بگذرد. این تحول از آن رو اهمیت دارد که حکومت جمهوری اسلامی بیشترین کنترل و حساسیت خود را روی روابط جنسی اعمال کرده و تقریبا همه قوانین شرعی در این مورد را در حوزه عمومی به اجرا گذاشته است.
این روزها شاهد رشد روز افزون پارتی های شبانه در ایران بویژه در تهران هستیم ،این در حالی است که در ایران ، نوشیدن مشروب و رقصیدن می‌تواند به دستگیری از سوی پلیس امنیت اخلاقی و به مجازات 70 ضربه شلاق منجر شود. برقراری رابطه جنسی خارج از رابطه زن وشوهری نیز، فرجام بسیار سخت‌تری یعنی بیش از 84 ضربه شلاق و حتی اعدام در ملأ عام را بدنبال دارد. تحول در روابط جنسی آن قدر گسترده و پردامنه است که رئیس اداره آموزش و پرورش تهران به دبیرستانی‌ها توصیه می‌کند که به ازدواج موقت روی بیاورند. علی مطهری نیز با اذعان به روابط گسترده دختران و پسران «راه حل» را ازدواج موقت میان نوجوانان اعلام می‌کند.
هیچ حکومتی غیر از حکومت دینی به این سرعت نمی‌توانست با اعمال فشارهای بیش از حد بر نسل جوان از مسائل جنسی، آنها را تحریم کند. اتفاقاتی که در امور و رفتار جنسی ایرانیان در دوران پهلوی افتاد عمدتا تحولی از بالا به پایین و در اقشاری محدود بود و بسیاری از اقشار مردم در برابر آن صرفا به دلیل حکومتی بودن مقاومت کردند اما آنچه در دو دهه اخیر در سال‌های بعد از جنگ رخ داده کاملا درونزا و از پایین بوده‌است و تقریبا همه اقشار جامعه را در بر می‌گیرد؛ حتی فرزندان طبقه حاکم روحانی و وفاداران به آنها نیز نگرش و رفتارهایی متفاوت با نسل گذشته را در حوزه امور جنسی در پیش گرفته‌اند.
آمارهای مربوط به سقط جنین و ترمیم پرده بکارت که گاهی اوقات در مطبوعات منتشر می‌شوند،حکایت از گسترده بودن این رخدادها در میان افراد غیر مزدوج می‌کنند. در همین حال، انقلاب جنسی در ایران موجب افزایش سقط جنین، ایدز، انتقال سایر بیماری‌های مقاربتی و نگرانی زیاد در خصوص جوانان ایرانی و به طور کلی جامعه ایران شده است، به صورتی که گاهی به شکل زنگ خطری برای فرو پاشی خانواده و بنیان‌های روابط اخلاقی خودش را نشان می‌دهد. 
 نتیجتا این تحولات، سلسه‌وار خود دارای فرهنگ و سنت‌های جدید است که رو در روی سنت‌هایی که جمهوری اسلامی به ایران تحمیل کرده می ایستد و چه بسا به دلیل آن‌که فاقد سازماندهی است با افراط پیش رفته و نمی‌تواند خود را مدیریت کند و بطور روزافزون به هدر رفتن نیروهای جوان و سازنده مملکت می انجامد. اما از نگاه مسؤلین و سران حکومتی، این مسایل آنقدر پیش و پا افتاده است که به عنوان مثال آیت الله مکارم شیرازی این طور برای پیشگیری این فاجعه اجتماعی عنوان می کند که :
" از عوامل تحریک کننده نظیر فیلمها و کتابها و مجلات و نشریات فاسد و مجالس آلوده، و دوستان ناباب و حتی غذاهای تحریک کننده اجتناب ورزید، و اوقات فراغت خود را با مطالعه ،کار و مانند آن پر کنید، (چیزی که در ایران غریب است)و بر خداوند توکل نمائید و هر روز مقداری ورزش کنید انشاء الله بر هوای نفس و وسوسه های شیطان غلبه خواهید کرد، ما هم برای موفقیت شما دعا می کنیم."
پس بیایید همگی این اعمال را انجام دهیم به امید سرنگونی این فاجعه بزرگ اجتماعی!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر