۱۳۹۲ بهمن ۱۲, شنبه

روزنامه سانسور شده خرداد 58

با بدست آوردن روزنامه های اوایل انقلاب که سالهاست در سانسور می باشند، به مطالبی بر می خوریم که جای تأمل دارند و یکی از آنها روزنامه جمهوری اسلامی در خرداد 1358 است که به عنوان روزنامه رسمی حزب جمهوری اسلامی، با صاحب ‌امتیازی خامنه ای و مدیرمسئولی میرحسین موسوی، با انتشار دو مقاله در دو روز پیاپی، از تلاش پهلوی برای برپایی نیروگاه هسته‌ای بوشهر انتقاد فراوان کرد، مقاله‌ای که عنوان آن این بود: نیروگاه‌های هسته‌ای، خیانت آشکار به خلق ما.
اما جمهوری اسلامی در حالی سی و پنجمین سال از حیات خود را تحت رهبری خامنه‌ای، به توسعه برنامه هسته‌ای و مناقشه با غرب بر سر اثبات صلح‌آمیز بودن آن می گذراند که در سال‌های اولیه پیدایش خود، رویکرد مثبتی به استفاده از انرژی هسته‌ای نداشت. انرژی هسته‌ای سال‌هاست که از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی به عنوان حق مسلم ایرانیان معرفی می‌شود و مقام‌های ایرانی همواره بر دستیابی به دانش هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم تأکید کرده‌اند.
اینجاست که مردم دچار انحراف می شوند و حق را در افراد می جویند و ملاک حق و باطل فرد می شود، کار نیک دشمن را شر و کار بد دوست را خیر می انگارند. این نفی و اثبات در جناح ها هم ادامه دارد، هر کس با ماست خوب است و هر که با ما نیست بد! از همه کارهای دولت جناح موافق حمایت و همه کارهای دولت جناح رقیب را رد می کنیم! چپ و راست هم ندارد.
دولت‌های غربی همیشه ظن آن را داشته‌اند که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، پوششی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای باشد اما مقام‌های جمهوری اسلامی، همواره با رد کردن چنین اتهامی، برنامه اتمی ایران را صلح‌آمیز و با هدف تأمین انرژی و مصارف پزشکی معرفی کرده‌اند.
هم اکنون حکومت اسلامی با استفاده از غنی سازی اورانیوم به عنوان سنبل ترقی و پیشرفت تکنولوژی کشور، قشری از متعصبان مذهبی و گروهی از ناآگاهان سیاسی را زیر عنوان حفظ استقلال ملی به دنبال تشدید جنجال سیاسی کشیده است.  جمهوری اسلامی، نظر و رأی مردم ایران را برای ایجاد این تشنج ها که صرفا برای بقای حکومت شان می باشد، نمی پرسند ولی از فرهنگی که استبداد حکومتی را به عنوان دخالت خارجی ترجیح می دهد، سوء استفاده می کند و کشور و مردم را به سوی بحران و احتمالا حمله قدرت های جهانی، می کشاند.  حکومت هرگز از مردم نمی پرسد که آیا به نفع آنهاست که برای ادامه غنی سازی تا سرحد یک جنگ خانمان سوز لازم است که پیش برویم؟
این همان انرژی است که حق مسلم ماست و برایش هزینه ای غیر قابل تصور پرداخته ایم و کشور را به ورطه سقوط اقتصادی کشانده ایم. همین آقایان انقلابیون در آغاز انقلاب در روزنامه ارگان انقلابیون چه نوشته اند و نیروگاه هسته ای را خیانت آشکار به خلق قلمداد کردند!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر